Zoekmachine Bing en Metatags

By in
1622
Zoekmachine Bing en Metatags

Bing is de zoekmachine van Microsoft. Hoewel, Bing noemt zichzelf liever een “decision engine”.  Wat wil zeggen, Bing helpt je een beslissing te nemen. Bing is de opvolger van Live Search, Hotmail Search en MSN Search.

Bij een nieuwe zoekmachine is het altijd even afwachten hoe deze reageert op een website.

 

Ten aanzien van die belangrijke metatags staat hierin het volgende advies van de makers van de zoekmachine Bing:

Wat moet ik doen aan SEO voor Bing? (What do I need to do for SEO with Bing?)
Webmaster kunnen gemakkelijk hun website optimaliseren door unieke titels en meta description tags toe te voegen aan iedere pagina. Als een webmaster geen goede, keyword gerichte en duidelijk geschreven samenvatting opgeeft dan zal het resultaat van de automatische gegenereerde samenvatting, hoezeer wij ook ons best doen, nooit zo goed zijn als dat een webmaster wel iedere pagina voorziet van unieke en relevante metatags.

Bing stelt het dus bijzonder op prijs om je site te voorzien van metatags. Je kunt direct invloed uitoefenen op je vermelding bij Bing. De titel en de meta description tag zijn erg van invloed want deze wordt weergegeven als de tekst bij de zoekresultaten. Zorg dus dat je metatags voor elke pagina uniek zijn en uitnodigen om op te klikken. Samen met een relevante html title tag vormen deze de paar regels tekst in een zoekmachine vermelding die de bezoeker moet overhalen.

bing-seo-metatags

Het is een kwestie van A B C ! Mensen zoeken namelijk met

  • (A) trefwoorden, als resultaat komt dan de
  • (B) titel in beeld. Dat is die blauwe aanklikbare regel met daaronder de
  • (C) description meta tag. Het wervende tekstje om je over te halen om te klikken.

Invloed van Bing

Volgens Wikipedia heeft Bing in de US bijna 20% in handen:

As of February 2015, it is the second largest search engine in the US with a query volume at 19.8%, while Yahoo Search, which Bing powers, has 12.8%, while its competitor Google is at 64.5%.

Bing XML-sitemap

Bing maakt ook gebruik van uw SiteMap. Een sitemap is een pagina of bestand waarin alle links van een webpagina staan, die normaal gesproken op belangrijkheid zijn gesorteerd. Met sitemaps kunnen webmasters er voor zorgen dat zoekmachines weten welke pagina’s op hun sites kunnen worden doorzocht. De eenvoudigste vorm van een sitemap is een XML-bestand met een lijst van URL’s voor een site.

 

Nog een reden om aan te melden bij Bing

Waarom is scoren bij Bing nou nog meer belangrijk? Bing is van Microsoft (dus genoeg budget om de stijd met Google aan te gaan) en onder andere in de USA zijn er vrijwel dagelijks op alle TV zenders reclame spotjes voor Bing. Waarom zou je eigenlijk aandacht besteden aan metatags , optimalisatie (SEO) voor Bing? Een punt dat veel zogenaamde experts over het hoofd lijken te zien is dat tegenwoordig alle zoekresultaten van Facebook aangestuurd worden door Bing:  “powered by Bing” En de laatste tijd stappen meer en meer mensen over van Hyves naar Facebook dus het is enorm belangrijk dat je ook Bing meeneemt in je zoekmachine optimalisatie.

Onlangs heeft Nokia (ook geen klein bedrijf) besloten om alle mobiele telefoons standaard te voorzien van de Bing zoekfunctie. Iedere maand heeft Google dus minder marktaandeel!

Metatags en Bing – Waar te plaatsen ?

Bing maakt actief gebruik van je metatags. Uiteraard mag je de metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met zoekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte metatags te verzinnen maar jezult zien dat het werkt. Gebruik Metatags voor het aanmelden bij de zoekmachines.