Voor ruim 65% van je resultaten bij Google ben je afhankelijk van anderen. Maar dat wil niet zeggen dan je geen invloed kan uitoefenen.
Klik onderstaande grafiek aan voor een vergroting:
1. De autoriteit van de domeinnaam (23,87%)
Deze autoriteit wordt bepaald door het aantal kwalitatief hoogwaardige links, dat verwijst naar de betreffende domeinnaam. Een binnenkomende link vanaf bijvoorbeeld de website van het ministerie van Binnenlandse Zaken is meer waard dan een binnenkomende link vanaf de website van het lokale dorpscafé.
2. De link-populariteit van de betreffende pagina (22,37%)
Naast de kwaliteit van de inkomende links is ook het aantal inkomende links van belang. Simpel gezegd: hoe meer links er naar een bepaalde webpagina wijzen, des te hoger over het algemeen de betreffende website in de lijst met zoekresultaten getoond zal worden.
3. De “anchor text” van de externe links naar je webpagina (20,36%)
De “anchor text” is de omschrijving, die aan een link wordt meegegeven. Het is handiger om een link de naam te geven van het gewenste zoekterm in plaats van het vaak gebruikte “klik hier”.
[si-contact-form form=’1′]