Lage advertentieprijzen drukken winst Google

By in ,
73

MOUNTAIN VIEW (AFN) – Internetgigant Google heeft de winst in het vierde kwartaal flink weten op te voeren, maar niet zo sterk als analisten hadden verwacht. Het bedrijf kampte met lage advertentieprijzen voor advertenties, zo bleek uit de cijfers die het donderdag presenteerde.

google-advertentieprijzen

Google boekte een nettowinst van 3,4 miljard dollar (2,5 miljard euro), 17 procent meer dan een jaar eerder. Per aandeel komt dat neer op iets meer dan 12 dollar, waar analisten gemiddeld op 12,25 dollar per aandeel rekenden. De omzet steeg wel sterker dan verwacht tot 16,9 miljard dollar.

Het groeiende internetgebruik via mobiele apparaten als smartphones en tablet’s vreet al geruime tijd aan de winst van Google. Mobiele reclame levert minder op dan advertenties die op gewone computers worden vertoond. De gemiddelde advertentieprijs daalde in het vierde kwartaal met 11 procent, aldus Google.

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *