Een heel belangrijk punt zijn goede statistieken. Je kent wel die grafieken, rondjes, taartvormen. Alles is op internet te zien en alles is dus te meten en te tellen.
Wie kwam waar vandaan
- Wat zochten ze
- Waar keken ze naar
- Hoelang, hoe vaak enzovoort
Gebruik goede statistieken en in ieder geval niet zo’n ouderwets tellertje. Een tellertje op je site is iets uit 1995, de tijd van de homepages. Anno nu kan je niet zonder duidelijk meetbare resultaten. Echte statistieken, het liefst nog meerdere tegelijk.
Ondersteunt je provider geen zogenaamde refers, verhuis naar een provider die dit wel doet. Een site kan je in deze tijd niet meer beheren zonder de zogenaamde referrals. Anders is alle moeite voor niets geweest.
Gebruik ook geen gratis statistieken met pop-up menu’s. Dat zal je vermelding negatief beïnvloeden.
Statistieken met duidelijke grafieken zijn bijzonder handig. Je kunt dan een trend waarnemen of sneller keuzes maken bij het optimaliseren van je website.
Stap 10 – Spiders van de zoekmachines
[…] Stap 9 – Optimalisatie met behulp van statistieken […]