Zoek en gij zult vinden!

By in
148
Zoek en gij zult vinden!
Om je te onderscheiden van de enorme hoeveelheid informatie op het internet, is een hoge positie (ranking) van je geschreven tekst gelinkt aan de Google-zoekmachine erg belangrijk. Je hoeft hier echter geen expert in te zijn, je kunt hiervoor gewoon terecht bij een professioneel bedrijf dat je ermee kan bijstaan.

Om een ​​hoge score te halen in de zoekmachine, moet de tekst die je online schrijft voor je bedrijf of product de juiste zoekwoorden bevatten. Zoekwoorden zijn eigenlijk de woorden die je toekomstige klanten intypen in de Google zoekmachine bij het zoeken naar de producten die juist jij online verkoopt.

Maak je teksten op de website met zoekwoorden terugkerend. Update je teksten dus regelmatig met dezelfde zoekwoorden. Bet777 is bijvoorbeeld een website welke goed gepositioneerd is in de Google zoekmachine.

Adverteer je bedrijf op Google

Hoe pak je dit het beste aan? Zoek eerst naar de juiste zoektermen voor de tekst van je advertentie. Gebruik daarbij ook longtail zoektermen die je doelgroep aanspreken. Deze omschrijven je product namelijk beter. Ze staan ​​misschien niet altijd bovenaan in de Google zoekmachine, maar als de consumenten erop klikken, vinden ze wel het juiste product dat zij zoeken.

Reclame regels

Niet iedereen kan zomaar klakkeloos gaan adverteren bij Google. Je moet je vaak aan strenge regels houden. Een goede voorbeeld is het adverteren van online casino’s. Google ondersteunt alleen advertenties van online casino’s die voldoen aan de lokale gokwetten. De bekendste online casino’s zoals bet777 houden zich al strikt aan de regels, die betrekking hebben op het plaatsen van advertenties. Dit is ook zo opgenomen in de vergunningsvoorwaarden van de online casino’s.

zoekt en gij zult vinden - Google Adwords

Google Ads

Zodra je je advertentie hebt gemaakt, moet je ervoor zorgen dat je de juiste link (URL) voor de weergave in je advertentie opneemt. Je markeert deze URL in het blauw in je advertentie en deze klikt door naar de pagina (link) van je website. Het is dus belangrijk dat de consument daar terechtkomt waar hij vindt wat hij zoekt. Niet dat de consument op je startpagina terecht komt en dan hevig moet gaan zoeken naar goederen of diensten welke je aan de man brengt. Dat werkt niet.

Pricing

Met Google Ads stel je een prijs per klik in en betaal je alleen wanneer er daadwerkelijk op je advertentie wordt geklikt. Je kunt gewoon een dagbudget opgeven zodat je weet waar je aan toe bent. Bereken het bedrag welke uitbetaald zal worden per klik en hoeveel het je oplevert. Denk aan het aantal klikken dat leidt tot serieuze bezoekers die misschien een echte klant kunnen worden. Google Ads heeft hiervoor Google Analytics waarbij Google voor je kan meten hoeveel bezoekers er daadwerkelijk op je advertentie klikken. Gebruik deze analyse want je wilt natuurlijk wel winst maken.

Een laatste tip ...

Als je de juiste zoekwoorden niet kunt vinden, kun je de gratis hulptool van Google Ads gebruiken. Hier vind je woorden die belangrijk zouden kunnen zijn voor je doelgroep.
Onthoud echter dat meer niet altijd beter is. Zorg dat je tekst goed leesbaar blijft. Anders zijn je toekomstige klanten allang weggeklikt.

54321
(0 votes. Average 0 of 5)
Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.