Hoe bouw je in 6 eenvoudige stappen een Dropshipping winkel met WordPress

By in
27
Hoe bouw je in 6 eenvoudige stappen een Dropshipping winkel met WordPress

Het maken van een dropshipping winkel met WordPress is niet moeilijk als men weet wat de juiste procedure is.

WordPress is een van de grootste platforms voor het maken van uw online dropshipping winkel en WooCommerce is dé plugin. Net als vele andere plugins van WordPress is WooCommerce een open-source plugin en wordt geleverd met geweldige functies. In dit artikel laten we je zien hoe je een dropshipping winkel start met WordPress en WooCommerce.

Hieronder volgen enkele basisstappen die bij deze procedure horen:

1. Kies een domein en webhosting voor uw dropshipping winkel

Er zijn twee basis dingen die we nodig hebben bij het opzetten van een dropshipping winkel of een andere website. Het eerste ding is de domeinnaam en het tweede ding is webhosting. Een domeinnaam is uw unieke webadres. U selecteert de domeinnaam die uw bedrijf past.

Bijvoorbeeld, u verkoopt producten met betrekking tot huisdieren dan kiest u een naam als “petloversshop.com”.
Ook bij webhosting is er sprake van een computer die uw websites opslaat en vervolgens pagina’s toont aan degenen die hem bezoeken.

Neem contact op met een betrouwbare domein- en een webhosting provider. Er zijn veel websites die daarover gaan. Lees beoordelingen over het aanschaffen van een domeinnaam en webhosting van een professionele partij Sommige websites bieden verschillende pakketten voor webhosting. Als uw bedrijf nieuw is en het budget is beperkt, ga dan in de eeste fase voor het basispakket. U betaalt de basisvergoeding en dan bent u klaar voor het proces.

2. Installeer WordPress en WooCommerce

Zodra u uw unieke domeinnaam en webhosting hebt gekregen, gaat u verder met het opzetten van uw online winkel. Nu moet u WordPress installeren. Dit installeert u op uw webhosting account. U hoeft alleen maar te wachten op de bevestigingsmail van uw webhosting provider. Meestal staat er een link in de bevestigingsmail voor het downloaden van WordPress. Klik op die link en begin met downloaden. U kunt ook direct naar het paneel van uw webhosting provider gaan en daar WordPress downloaden.

Nu hebt u uw zwarte kopie van WordPress. U gebruikt de WooCommerce plugin om deze zwarte WordPress site om te zetten in een geweldige online winkel.

Het is echt een interessante ervaring om een plugin toe te voegen aan uw WordPress. U kunt verschillende plugins vinden, maar WooCommerce wordt beschouwd als de beste voor online winkels. Alles wat u hoeft te doen is naar uw WordPress dashboard te gaan, waar u de optie van plugins vindt en wanneer u WooCommerce intoetst, het zal het het eerste zoekresultaat zijn.

Nu ziet u voor deze plugin, een kleine “nu installeren” knop staan. Klik op deze knop en de plugin zal beginnen met installeren. U ziet dan de optie “Activeren”, klik daarop en voila. WooCommerce wordt geactiveerd en u ziet een optie van “Let’s Go” op de pagina van de plugin.

3. Dropshipping winkel met WordPress: de hoofdpagina's

De eerste stap van de WooCommerce plugin is het instellen van de hoofdpagina’s. Omdat dropshipping stores net als een website werken, hebben ze een aantal essentiële pagina’s nodig om goed te kunnen functioneren. U hoeft deze pagina’s niet vanaf nul aan te maken. Je klikt gewoon op de knop “doorgaan” en WooCommerce zal deze pagina’s automatisch genereren.

Winkel

Dit is de plaats waar alle producten worden weergegeven, samen met hun beschrijvingen, foto’s en beoordelingen.

Winkelwagen

Dit is een winkelwagentje dat klanten gebruiken voordat ze hun bestelling afronden. Klanten leggen hun producten in dit winkelwagentje en kunnen het aanpassen om daarna met hun keuze uit te checken.

Uitchecken

Zodra de klanten hun lijst met producten hebben samengesteld, gaan ze naar de kassa. Hier selecteren zij de betalingsmethode die het beste bij hun behoeften past.

Account

Dit is een pagina die elke klant zal hebben. Zij zullen deze pagina gebruiken om te zien hoeveel producten zij in het verleden hebben besteld en andere essentiële gegevens.

Essentiële gegevens

Nu zul je het opzetten van een locatie voor uw dropshipping winkel, waar u alle basisinformatie over uw winkel, zoals contactgegevens, adressen, e-mail adres en ga zo maar door, toe te voegen. U zult ook al uw gegevens voor belasting-gerelateerde activiteiten moeten invullen.

Betalingsmethode

Hierna gaat u naar de betalingsprocedure. WooCommerce biedt twee basis betalingsmogelijkheden: PayPal en Stripe. Zodra u uw betalingsoptie selecteert, bent u klaar met de basisinstelling van uw online winkel.

4. Kies een thema en personaliseer uw winkel

Voordat u al uw producten toevoegt, moet u het uiterlijk van uw winkel optimaliseren. U moet ervoor zorgen dat het er geweldig en professioneel uitziet.

WooCommerce wordt al geleverd met een WordPress-thema. U kunt het ook zo houden als u dat wilt. Echter kunt u ook kiezen voor een aangepast thema. Het standaard thema is gratis. Zorg ervoor dat de afzonderlijke pagina’s van de winkel er goed uitzien. Een duidelijk en aandachttrekkend ontwerp is ideaal. Zorg ervoor dat de inhoud gebruiksvriendelijk is en dat er verstelbare zijbalken zijn. Evenzo moet u een mobiel geoptimaliseerd ontwerp hebben en een ideale structuur voor de navigatie.

5. Vind je producten en voeg ze toe aan je winkel

Er zijn verschillende tools die u kunnen helpen producten te vinden om te verkopen, populaire Dropshipping producten kunnen echter vrij goed verkopen of een hype zijn, dit allemaal door de intense concurrentie. Daarom is het raadzaam om iets te verkopen dat moeilijker te vinden is voor de gemiddelde gebruiker.

Zodra u de producten hebt gevonden die u wilt verkopen met een goede leverancier die ze voor u kan inkopen, kunt u ze importeren in uw winkel. Er zijn 2 manieren waarop u de producten kunt toevoegen, ga naar uw WordPress dashboard en klik dan op de “add product” knop, waar u in staat zal zijn om uw producten toe te voegen (het toevoegen van het product naam, beschrijving, categorie, tags, afbeeldingen, etc.) of u kunt eenvoudig uw producten importeren met behulp van een wordpress dropshipping plugin die werkt met uw aanbod.

Met de meeste dropshipping plugins voor WooCommerce kunt u, niet alleen uw producten binnen slechts een paar seconden in uw winkel importeren, maar het automatiseert uw winkel ook volledig: van de sourcing tot aan het verwerken van uw orders. U hoeft geen zakelijke relatie te onderhouden met honderden leveranciers en u hoeft niet vele uren te besteden met hen aan het delen van bestellingen, omdat de bestellingen automatisch worden verwerkt zonder dat u het merkt.
U hoeft alleen maar te zorgen voor een goede beschrijving van elk product.

6. SEO voor een dropshipping winkel

Het is belangrijk om te weten wat SEO inhoudt en hoe we het kunnen gebruiken in een dropshipping bedrijf. SEO of organische positionering bestaat uit het optimaliseren van onze website om te verschijnen in de topposities in zoekmachines.
Verschillende bedrijfsmodellen hebben verschillende doelen en manieren om SEO te doen, voornamelijk vanwege de structuur en het doel van de website. Zo verschilt SEO voor dropshipping van SEO voor een blog van een persoonlijk merk.

De strategieën die we moeten volgen zijn vergelijkbaar, maar hebben kenmerken die uiteindelijk het verschil zullen zijn tussen succes en falen.
Zichtbaarheid in zoekmachines voor onze online winkel is best moeilijk, maar het kan worden bereikt met geduld en als de dingen goed worden gedaan. SEO voor dropshipping, in combinatie met andere online marketing technieken, kan uw bedrijf laten groeien om een toppositie op internet te bereiken.

Algemene SEO tips voor dropshipping

SEO is geen wetenschap of een specifieke techniek. Het is de combinatie van vele praktijken die optellen, en hoe meer ze correct worden uitgevoerd, hoe meer mogelijkheden we zullen hebben om ons te positioneren in eerste posities. Het is ook vallen en opstaan. We moeten verschillende strategieën uitproberen en zien welke ons het beste resultaat oplevert.

Dit deel van het artikel analyseert de essentiële SEO praktijken om een dropshipping winkel te optimaliseren voor zoekmachines.
Voordat we beginnen, zullen we enkele aspecten bespreken die, hoewel enigszins voor de hand liggend, ook in aanmerking moeten worden genomen, zodat onze website een goede basis heeft waarop we SEO voor dropshipping kunnen bouwen.

Pas op voor dubbele inhoud

Uw website moet originele inhoud hebben en, indien mogelijk, kwaliteit. Dubbele inhoud zal ervoor zorgen dat Google u bestraft, en de SEO-strategie zal niet het verwachte resultaat hebben.

Als u een bedrijf heeft waarvan de producten worden opgeslagen en rechtstreeks door de leverancier worden verzonden, is het normaal om een beroep te doen op automatiseringsdiensten of de beschrijvingen van de fabrikanten te gebruiken. Houd er rekening mee dat al uw concurrenten dezelfde beschrijving op de producten zetten.
Wees origineel, ook al kost dat meer tijd, en u zult een betere positie hebben dan uw concurrentie.

Zorg voor de structuur van uw website

Aangezien er steeds meer websites zijn, geeft Google steeds meer prioriteit aan verticale pagina’s die een specifieke niche vertegenwoordigen. Als u uw winkel wilt optimaliseren voor SEO, kunt u zich het beste specialiseren.
Het zal altijd beter zijn om de beste vioolwinkel te zijn dan bijvoorbeeld een algemene muziekwinkel te starten. Horizontale SEO is echt moeilijk om te ranken en heeft veel concurrentie.

Gebruik afbeeldingen, zoekwoorden en interne links

Voordat we ingaan op hoe SEO ingezet kan worden voor dropshipping in deze sectie, moeten we rekening houden met algemene essentiële regels voor elk online bedrijf.
Afbeeldingen geven niet alleen visuele kracht aan de website, maar ze kunnen ook worden gebruikt om tags te genereren die zoekwoorden bevatten die helpen bij het positioneren.

Aan de andere kant moeten zoekwoorden een cascadestructuur hebben, zodat de hoofdpagina concurerende zoekwoorden bevat, terwijl onze productpagina’s long-tail trefwoorden bevatten die veel gemakkelijker te positioneren zijn.
Wat betreft interne links, is het voor dit type online bedrijf het beste om natuurlijk over te komen en iets bijdraagt voor de gebruiker.

SEO-technieken voor dropshipping

Vervolgens zullen we de technieken analyseren die u moet toepassen (en die meestal niet worden toegepast) om uzelf boven uw concurrentie te positioneren met uw dropshipping bedrijf.

Gebruik van zoekwoorden

De productpagina’s van online winkels zijn vaak erg leeg van inhoud. Voor iemand die op zoek naar een product en een aankoop wil doen bij uw bederijf bedrijf is het makkelijker om hun koopgedrag te bestuderen.
Het is heel gebruikelijk dat, voordat we een artikel kopen, we een Google-zoekopdracht uitvoeren om te zien of de kenmerken van het product dat we willen kopen aan onze behoeften voldoen.

Om hiervan te profiteren, zoekt u naar trefwoorden die verband houden met de artikelen die u in uw winkel wilt verkopen en toont u een productpagina met nuttige informatie voor de gebruiker.
Deze informatie moet antwoord geven op de belangrijkste vragen die kopers stellen wanneer ze overwegen een bepaalde aankoop te doen.

Gebruik titels op de juiste manier

Door titels te gebruiken, geeft uprioriteit aan verschillende zoekwoorden. Als we proberen een H1 te over-optimaliseren door groot aantal voor ons belangrijke zoekwoorden op te nemen, kan Google dit opvatten als spam, en in plaats van ons voordeel te doen, schaadt het ons.
Om dit te vermijden, maakt u een correcte verdeling van de sleutelwoorden die we willen positioneren volgens hun belang en organiseer ze overeenkomstig in de verschillende titels (H1, (H2, (H3…).

Maak gebruik van meta beschrijvingen

Wanneer we geen meta descriptions gebruiken, selecteert Google automatisch een stuk tekst van onze pagina die onder onze link te verschijnen. Gebruik de Yoast SEO plugin (als je WordPress gebruikt) of een andere beschikbare tool waarmee je een aangepaste meta beschrijving kunt toevoegen.

De aanbevelingen om een ideaal SEO doel voor dropshipping te creëren gaan door het opnemen van een pictogram, het schrijven van het belangrijkste trefwoord in de tekst en, indien mogelijk, wat meer (altijd met inachtneming van de aard van de tekst), en het belangrijkste, het opnemen van een oproep tot actie die de noodzaak voor de gebruiker creëert om te ‘klikken’ op uw website en niet weg te klikken.

Maak het web bekend op andere sites met een verwant thema (Link Building)

Dit is wat bekend staat als linkbuilding of Link Building. Hoewel het kopen van links strikt verboden is in de richtlijnen van Google, kunnen we waarde toevoegen aan thematische websites door zeer interessante inhoud over de sector te bieden en een verwijzing naar onze winkel achter te laten.
Wat Google aanbeveelt bij het genereren van backlinks is het creëren van originele, creatieve inhoud die veel waarde toevoegt aan de sector. Bijvoorbeeld statistische studies doen wonderen. U kunt een studie doen over uw markt door een enquête of mailing te maken om belangrijke gegevens te verkrijgen.

U kunt zelfs een reclamecampagne opzetten om een online enquête te verspreiden en vervolgens de resultaten publiceren met de gekozen steekproef, het aantal deelnames en de verificatie van de hypothese. Zodra uw studie is gepubliceerd, kunt u deze bekendmaken op websites in dezelfde sector of zelfs bij de digitale media.
Als u deze aanbevelingen opvolgt, zult u zeker de positionering van uw online dropshipping bedrijf verbeteren. Zoals u zult hebben kunnen nagaan, is de inhoud een fundamenteel onderdeel, dus u zult hard moeten werken om uw website te positioneren.
Organische positionering kost meer tijd, maar het is de moeite waard, want het zal ons in staat stellen om autoriteit te krijgen op het netwerk en te verkopen zonder veel te investeren in reclame.

Conclusie

Dit was de basisprocedure van het opzetten van uw dropshipping winkel met WordPress en WooCommerce. Er zijn nog veel meer geavanceerde stappen, maar als je voor de eerste keer een eenvoudige online winkel bouwt, dan zijn deze stappen voldoende voor een volledig functionele dropshipping winkel.

Het kan tijd kosten om uit te vinden wat wel en niet werkt voor uw winkel, maar het hebben van een betrouwbare levering van uw producten is net zo belangrijk als uw marketing strategie.
Dus waar wacht je nog op?

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *