Belangrijk is dat de titel ook de aanklikbare regel is. De titel heeft invloed op het klik gedag van mensen. En dus is het verschrikkelijk belangrijk om een goede titel te verzinnen. Voor iedere pagina op je site maak je een aparte titel.
Hier gaan veel (hobby) site bouwers ook altijd de mist mee in. Door het gebruik van een template staat overal dezelfde titel. Daardoor verdwijnen je kansen in de zoekmachines als sneeuw voor de zon.
- herhaal nooit zoekwoorden in een titel
- gebruik karakters voor leesbaarheid zoals ( ) * en |
- zet een call-to-action in de titel. Zet aan tot de klik, vraag om de order!
Het beste is om de titel niet langer te maken dan 100 karakters. Hou er wel rekening mee dat meestal alleen de eerste 65 karakters getoond zullen worden. We komen aan dit gemiddelde getal op basis van de volgende waardes:
- 55-64 karakters – Google
- 60-65 karakters – Yahoo
- 60-65 karakters – Bing
Gemiddeld genomen : plaats altijd de belangrijkste informatie van de titel in de eerste 60 karakters.
De basis voor het meest optimale formaat is dan:
Belangrijkste Keyword – Tweede Keyword | Merknaam
of
Merknaam | Belangrijkste Keyword en Tweede Keyword