Metatags & Facebook

Metatags & Facebook

Steeds meer mensen zoeken naar informatie zonder gebruik te maken van een zoekmachine zoals Google, Bing or Yahoo.

Facebook is in een lokale zoekmachine veranderd. Ondanks dat Google nog steeds zegt dat ze sociale signalen niet in hun algoritme gebruiken, hebben likes en shares een directe impact op de resultaten bij Bing.

Punten om te onthouden

  1. Voeg de specifieke Facebook metatag voor de titel en de description in het HEAD gedeelte van je site toe
  2. Bedrijven worden gevonden door lokaal op Facebook te zoeken
  3. Facebook heeft alleen al 1.5 miljard zoekopdrachten per dag

Belangrijke punten om te onthouden als je via Facebook gevonden wilt worden

  • Facebook heeft de neiging om berichten en pagina’s zwaarder te laten wegen op basis van de betrokkenheid van gebruikers
  • Facebook breidt zijn zoekfunctie uit naar al hun 2 triljoen berichten die realtime in het nieuws verschijnen
  • Om gebruikers ermee vertrouwd te laten raken, zal de typeahead uit de vervolgkeuzelijst een aantal populaire trefwoordreeksen voorstellen die overeenkomen met wat je zocht, terwijl er overeenkomende mensen of dingen onder verschijnen
  • Lokale zoekresultaten tonen populariteit van vrienden – geen vreemden – zonder dat ze om aanbevelingen hoeven te vragen
  • Het gebruik van zoekwoorden speelt een belangrijke rol als je iets via Facebook zoekt
  • Door Facebook Search te gebruiken hebben mensen de neiging om op Facebook te blijven in plaats van de pagina te verlaten en te gaan zoeken met Google of Bing

HTML Code Facebook Tag Voorbeeld

Hoe voeg je zoekwoorden toe aan je Facebook pagina

Je wilt dat potentiële klanten je bedrijfsFacebook pagina bezoeken. Dan zal je vindbaar moeten zijn bij de zoekmachines. Door de juiste focus zoekwoorden op je Facebook pagina te gebruiken kan je ranking een een positieve impact krijgen.

  • Login op Facebook en ga naar de bedrijfspagina die je wilt optimaliseren
  • Klik op de “Bewerk Pagina” in het drop-down menu en selecteer de “Update Info” optie. Nu kan je je informatie beheren
  • Ga naar de “Over” text box onder de “Basis Informatie” heading als je je Facebook pagina gaat bewerken. Voeg een omschrijving van je product of dienst toe die op je pagina staat. Zorg ervoor dat je ten minste 2 of 3 belangrijke focus zoekwoorden in de tekst opneemt
  • Voeg links toe aan je bedrijfs- of promotie websites onder de  “Websites” ljst. Dit vind je onder de “Contact Informatie” heading). Dit bevestigt de relatie die er is tussen je Facebook pagina en je bedrijfsidentiteit

Betaalbaar & Effectief

Wij leveren betaalbare SEO services die snel en effectief zijn.

Heb je professionele
SEO hulp nodig?

Neem contact op met onze product specialisten of maak een afspraak om je vragen te bespreken!

SEO & Online Marketing blog

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Met conversie-optimalisatie kun jij ervoor zorgen dat meer mensen contact opnemen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een aankoop doen…
Kun je SEO uit een boek leren?

Kun je SEO uit een boek leren?

Je kunt nooit iets uit een boek leren, je kunt je er wel door laten voeden en vervolgens zelf aan…
Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Bedrijven besteden vaak veel tijd aan het (laten) creëren van hun website. Dat deze er goed uit moet zien, staat…