Metatags & Google

Metatags & Google

Google ondersteunt en maakt actief gebruik van metatags. Meta tags zijn een goede manier voor webmasters om zoekmachines van informatie te voorzien over hun website.

 

Meta tags kunnen worden gebruikt om informatie te verschaffen aan verschillende type klanten. Ieder systeem verwerkt echter alleen de meta tags die ze zelf gebruiken en begrijpen en alle anderen laten ze achterwege.

Google Search Console (Webmaster Tools)

Google verstrekt enorm veel informatie over wat ze met de data doen die je op je website hebt staan.

  1. Google genereert automatisch pagina titels en omschrijvingen (ook wel snippets genoemd) en houdt rekening met zowel de inhoud of content van de desbetreffende pagina en de manier waarop verwijzingen naar de pagina op internet voorkomen. Ze maken daarvoor gebruik van verschillende bronnen. Hieronder vallen een titel die beschrijvende informatie bevat en specifieke meta tags voor iedere afzonderlijke pagina.
  2. Voorzie iedere pagina van een unieke titel en omschrijving.
    Identieke of dezelfde titels en omschrijvingen op iedere pagina of website zijn geen bijdrage als deze pagina’s los in de zoekresultaten verschijnen. In deze gevallen is de kans kleiner dat de standaardtekst wordt weergegeven.
  3. Gebruik alleen maar titels en omschrijvingen die kwalitatief goed zijn.
    Titels en omschrijvingen die van hoge kwaliteit zijn worden weergegeven in de zoekresultaten van Google. Ook zijn ze van groot belang als je de kwaliteit en kwantiteit van je bezoekers wilt verbeteren.

Marktaandeel in de VS

0%

Google had in 2019 een marktaandeel van 62.7%
Comscore Insights Desktop 06/2019

Belangrijke punten om te onthouden als je je site Google vriendelijk wilt maken

  • Zorg ervoor dat iedere pagina op je website een unieke titel heeft bij de  <title> tag en een omschrijving bij de <description>tag
  • Vermijd het opvullen een pagina met dezelfde zoekwoorden. Soms is het gewoon beter om een paar beschrijvende termen te gebruiken voor de titel en de omschrijving. Maar er is geen enkele reden te bedenke n waarom dezelfde woorden of zinnen meerdere keren moeten voorkomen
  • Zet je branding in je titels, maar hou het kort. Overweeg om op iedere pagina bij de titel de naam van je website aan het begin of aan het eind toe te voegen. Scheid ze van de rest van je titel door er een verbindingsstreepje, dubbele punt, punt komma of pipe teken tussen te zetten
  • Wees voorzichtig met het uitsluiten van zoekmachine spiders tot je pagina’s. Om ze namelijk goed weer te geven in de zoekresultaten zal Google toch een titel of iets dergelijks moeten tonen. Maar als ze geen toegang hebben tot de inhoud van je website zullen ze gebruik maken van gerelateerde teksten van andere websites

HTML Code MetaTags Voorbeeld

  1. viewport -> zorgt ervoor dat de site ook zichtbaar is op mobiel
  2. title -> maakt voor 20% deel uit van je SEO
  3. description -> de CTA en  15% van je SEO

How to add your site to Google

Helaas is het niet meer mogelijk om je website bij Google aan te melden via hun VOEG URL toe op hun website.
Je hebt nu een Google Search Console account nodig. Hier kan je ook een sitemap van je website uploaden.

Een andere mogelijkheid is om Google je website te laten vinden door een backlink. Als je een inkomende link hebt van een heel populaire website zal Google die website vaker bezoeken en de link volgen naar jouw website.

submit your website to Google using a sitemap

Betaalbaar & Effectief

Wij leveren betaalbare SEO services die snel en effectief zijn.

Heb je professionele
SEO hulp nodig?

Neem contact op met onze product specialisten of maak een afspraak om je vragen te bespreken!

SEO & Online Marketing blog

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Met conversie-optimalisatie kun jij ervoor zorgen dat meer mensen contact opnemen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een aankoop doen…
Kun je SEO uit een boek leren?

Kun je SEO uit een boek leren?

Je kunt nooit iets uit een boek leren, je kunt je er wel door laten voeden en vervolgens zelf aan…
Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Bedrijven besteden vaak veel tijd aan het (laten) creëren van hun website. Dat deze er goed uit moet zien, staat…