Metatags & Voice Search

Voice Search & Metatags

Voice Search & Metatags – de nieuwste trend op het gebied van zoeken

Voice Search gaat een steeds belangrijkere rol spelen. Inmiddels kennen we allemaal Siri, Google Home, Amazon’s Echo en Alexa.

De verwachting is dat minimaal 50% van alle zoekopdrachten rondom 2020 via voice search zullen gaan.

Voice Search Metatags

Voice Search & Metatags – De belangrijkste punten

  1. Zoekopdrachten via Voice zijn heel anders dan zoeken via je desktop. Vragen die je stelt met je voice zijn langer dan die via tekst. Ze zijn meestal 3 tot 5 woorden lang en worden als een vraag gesteld.
  2. De woordkeuze die je gebruikt om een vraag te stellen geeft veel meer inzicht over het doel van de gebruiker.
    Statistieken tonen aan dat de meeste vragen in de wie, hoe, wanneer en waar vorm gesteld worden.
  3. Aanpassen aan voice search.
    Onze marketing strategieën zullen antwoord op vragen moeten geven of het nou zoeken via tekst of zoeken via voice is.

HTML Code MetaTags Voorbeeld

  1. viewport -> zorg ervoor dat je site op mobiel werkt
  2. title -> maakt voor 20% deel uit van je  SEO
  3. description -> maakt deel uit van de CTA en 15% van je SEO

Belangrijke punten over hoe zoekmachines hun zoekresultaten bepalen voor voice search

Apparaten die ingesteld zijn om te luisteren (voice) kunnen hoofdzakelijk op twee manieren antwoord geven op een zoekvraag; ze geven antwoord op een vraag, of ze geven je de naam van een website waar je waarschijnlijk het antwoord op je vraag kunt vinden.

Mensen die voice search gebruiken:

  • zijn vaak op zoek naar een winkel, een product of dienst bij hun in de buurt
  • besteden tijd om gespreksvragen over jouw product, dienst of branche te onderzoeken
  • merken dat long-tail zoekwoord zinnen  belangrijker zijn dan ooit
  • willen dat je relevante content aanlevert die aansluit op het doel van de zoeker
  • zoeken lokaal. Zorg er dan voor dat je Google Business up-to-date is

Betaalbaar & Effectief

Wij leveren betaalbare SEO services die snel en effectief zijn.

Heb je professionele
SEO hulp nodig?

Neem contact op met onze product specialisten of maak een afspraak om je vragen te bespreken!

SEO & Online Marketing blog

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Met conversie-optimalisatie kun jij ervoor zorgen dat meer mensen contact opnemen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een aankoop doen…
Kun je SEO uit een boek leren?

Kun je SEO uit een boek leren?

Je kunt nooit iets uit een boek leren, je kunt je er wel door laten voeden en vervolgens zelf aan…
Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Bedrijven besteden vaak veel tijd aan het (laten) creëren van hun website. Dat deze er goed uit moet zien, staat…