Metatags Yahoo

Metatags & Yahoo

Onderzoek heeft uitgewezen dat Yahoo! nog steeds 10% van de zoekresultaten verwerkt ten opzichte van Google met 63% en Bing 23%. Yahoo is echter opgekocht door Bing en ze daarom vertonen dan ook dezelfde zoekresultaten. Bing en Yahoo hebben de potentie om samen een groot platform te vormen, dus is het belangrijk om uit SEO opzichten ze niet uit het oog te verliezen.

Yahoo! maakt gebruik van de zoekmachine Bing. Zowel Bing als Yahoo! werken aan het zoekplatform van Bing, wat ervoor zorgt dat Yahoo meer weg heeft van een web portal dan van een volwaardige zoekmachine.

Yahoo! net als Bing

Inmiddels wordt de zoekfunctie van Yahoo al vele jaren door Bing geleverd. Dat betekent dat ten minste 51% van alle zoekopdrachten via Yahoo door de zoekfunctie en ranking algoritme van Bing wordt verzorgd. Doe zelf wat testjes, ga zoeken bij Yahoo en bij Bind, dan zal je zien dat de zoekresultaten vrijwel hetzelfde zijn. Dat houdt dan ook in dat het optimaliseren gelijk voor beide zoekmachines van toepassing is.

De meest populaire ranking factoren van Bing zijn:

  • klant betrokkenheid
  • sociale signalen
  • Bing Authorship
  • inbound anchor tekst
  • keyword domeinen
  • content en keyword density
  • code en structuur op de site
  • onsite optimalisatie

De Webmaster van Bing raadt ons aan om zoveel mogelijk focus zoekwoorden te gebruiken. Om beter bij Bing te scoren moet je exacte zoekwoorden gebruiken.

Belangrijke punten om te onthouden

Kijk hier hoe je je site bij Bing kan optimaliseren zodat deze bij Yahoo te vinden wordt:

Marketshare USA

0%

Yahoo! + AOL have 11.5%
marketshare in 2019

Comscore Insights Desktop 06/2019

HTML Code MetaTags Voorbeeld

  1. viewport -> zorg ervoor dat je site goed op mobiele apparaten te zien is
  2. title -> een goede titel maakt 20% uit van je SEO
  3. description -> de CTA en 15% van je SEO

Betaalbaar & Effectief

Wij leveren betaalbare SEO services die snel en effectief zijn.

Heb je professionele
SEO hulp nodig?

Neem contact op met onze product specialisten of maak een afspraak om je vragen te bespreken!

SEO & Online Marketing blog

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Met conversie-optimalisatie kun jij ervoor zorgen dat meer mensen contact opnemen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een aankoop doen…
Kun je SEO uit een boek leren?

Kun je SEO uit een boek leren?

Je kunt nooit iets uit een boek leren, je kunt je er wel door laten voeden en vervolgens zelf aan…
Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Bedrijven besteden vaak veel tijd aan het (laten) creëren van hun website. Dat deze er goed uit moet zien, staat…