Header tags

Header Tag

< h1 > tag

Header tags vervullen nog steeds een belangrijke rol voor jouw gebruikers en voor je SEO (zoekmachine optimalisatie). Google gebruikt deze tag namelijk om te bepalen waar de pagina over gaat.

Het gebruik van Headers geeft aan welke delen van de content belangrijk zijn en geven aan hoe ze onderling met elkaar verbonden zijn. Het is belangrijk dat je headers informatief zijn. Door header tags te gebruiken creeer je kwalitatief betere teksten die eenvoudiger te lezen zijn. Goede teksten zijn weer beter voor de lezer en daarom beter voor je SEO.

Unknown MetaTags - Header Tags

Belangrijkste punten om te onthouden

  1. Neem het voor jou meest belangrijke zoekwoord op in je H1 Header Tag
    Google adviseert om de  H1 header tag slechts een keer per pagina te gebruiken
  2. Breng structuur aan in je pagina door verschillende type  Headers te gebruiken
    De H1 wordt vaak gebruikt als de titel van een pagina, H2 headers geven een paragraaf aan
  3. Maak de headers niet te lang
    We raden aan om slechts 60 karakters of minder te gebruiken

SEO Invloed Meter

0%

Deze tag heeft
een beetje SEO invloed!

Header tags

Een header tag wordt gebruikt voor kopteksten, d.w.z. door deze te gebruiken kunnen we lettertypewijzigingen toepassen.
Header elementen zijn:  H1, H2, H3, H4, H5 en H6 met H1 als hoogste (of meest belangrijke) niveau en de H6 als de laagste.

Een voorbeeld hoe een header eruit kan zien:

9 Tips om je SEO een Boost te geven

(header H1)

Prestatie Analyze van je site

(header H2)

Controleer je website en krijg tips hoe je problemen kunt oplossen

(header H3)

HTML Code Header H1 H2 H3 Voorbeeld

Betaalbaar & Effectief

Wij leveren betaalbare SEO services die snel en effectief zijn.

Heb je professionele
SEO hulp nodig?

Neem contact op met onze product specialisten of maak een afspraak om je vragen te bespreken!

SEO & Online Marketing blog

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Conversie-optimalisatie: meer resultaat met je website

Met conversie-optimalisatie kun jij ervoor zorgen dat meer mensen contact opnemen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een aankoop doen…
Kun je SEO uit een boek leren?

Kun je SEO uit een boek leren?

Je kunt nooit iets uit een boek leren, je kunt je er wel door laten voeden en vervolgens zelf aan…
Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Vindbaar in Google: omschrijf in een paar woorden wat jouw bedrijf doet

Bedrijven besteden vaak veel tijd aan het (laten) creëren van hun website. Dat deze er goed uit moet zien, staat…