Over Yahoo! en het gebruik en de invloed van Metatags is al heel veel geschreven. Maar toch zetten we nog even de belangrijkste zaken op een rij en geven u wat aanvullende tips voor het gebruik van de zoekmachine Yahoo! .
Volgens recent onderzoek van het toonaangevende onderzoeksbureau Nielsen/Netratings heeft Yahoo! een marktaandeel van rond de 19%.
- 61% Google
- 19% Yahoo
- 11% Microsoft Bing en MSN live
- 5% AOL
Hoe komt Nielsen/Netratings aan de 19%? Heel simpel: men zoekt op meer plekken dan alleen bij Google. Vergeet ook niet dat mensen spullen zoeken via Marktplaats, banen bij Monsterboard en vakanties bij Vliegwinkel. Verder krijgen vrijwel alle nieuwe HP en Dell computers standaard de Bing/Live Search toolbar geïnstalleerd.
Yahoo! onbelangrijk? Het is dan de vraag of u wel 1 op de 5 van uw bezoekers kunt missen!
Yahoo! neemt uw titel en description tag 1 op 1 over dus benut deze kans om relevante informatie te tonen en haal zo uw toekomstige klanten over om op uw vermelding te klikken. De titel en de meta description tag zijn erg van invloed want deze worden weergegeven als de tekst bij de zoekresultaten. Zorg dus dat je metatags voor elke pagina uniek zijn en uitnodigen om op te klikken. Samen met een relevante html title tag vormen deze de paar regels tekst in een zoekmachine vermelding die de bezoeker moet overhalen.
Nogmaals het moet wel relevant zijn dus misbruik dit niet!
Het is een kwestie van A B C ! Mensen zoeken namelijk met :
- (A) steekwoorden,
Als resultaat komt dan de - (B) titel in beeld.
Dat is die blauwe aanklikbare regel met daaronder de
- (C) description meta tag.
Het wervende tekstje om u over te halen om te klikken.
Yahoo! Small Business Help
Yahoo! heeft veel Engelstalige informatie beschikbaar op haar Small Business Help pagina’s.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Google ondersteunt Yahoo! wel het gebruik van relevante steekwoorden. Ook speurt Yahoo! actief naar het misbruik van de keyword meta tag. Verder neemt Yahoo! natuurlijk de meta description tag direct over in de zoekresultaten en is de title-tag de aanklikbare regel op de resultaat-pagina.