Wat is de invloed van de meta name fragment op uw zoekmachine vermelding?
Bij het ontwikkelen van websites maken sitebouwers steeds vaker gebruik van zogenaamde AJAX request. Via een AJAX request kan je een pagina inladen zonder de browser te refreshen. Dit heeft veel voordelen voor onder andere de (laad)snelheid en usability van een webpagina. Normaal gesproken kan Google deze content niet opnemen in de zoekmachines omdat dit eigenlijk verborgen zit in de zichtbare webpagina. Hiervoor is een speciale metatag bedacht, de meta name fragment. Door een paar aanpassingen te maken aan de website is het gewoon mogelijk om een webpagina met AJAX content te laten indexeren in Google.
Daarom is de SEO invloed van deze tag een beetje. Gebruik je veel AJAX elementen kan de invloed zelfs heel veel zijn.
Dynamische content begint een steeds grote rol te spelen bij het ontwikkelen van een website. Met frameworks zoals bijvoorbeeld jQuery, Prototype of MooTools wordt het ook steeds makkelijker om een AJAX request te maken en zo snel content in te laden op een website.
Google ondersteunt het gebruik van metatags en heeft zelf een duidelijke handleiding hiervoor geschreven. Het bekende # hekje-teken wordt dus vervangen met #!