Deze metatag is een zogenaamde ‘application handler’. Dat wil zeggen dat het de extensie van een bestand kan meegeven. Zo kennen we allemaal het bekende .doc voor een word extensie of .xls voor een spreadsheet.
Deze metatag heeft geen enkele invloed op de vermelding maar heeft wel nut om verschillende browsers de inhoud goed weer te laten geven. Dus het draagt bij aan de algemene bezoekers ervaring. En hoe beter die ervaring is, hoe beter ze je zullen waarderen. En dat is dan weer goed voor je website.
<meta http-equiv="content-disposition" content="waarde">
Voorbeeld metatag HTTP-EQUIV=CONTENT-DISPOSITION
Je kunt bijvoorbeeld de volgende metatag in je broncode plaatsen. De verschillende schrijfwijze aan het einde is het verschil tussen ” /> = xml of “> = html.
<meta name="content-disposition" content="inline; filename=openinexcel.csv">
Je kunt de volgende waardes gebruiken:
- filename-parm := “filename” “=” value
- creation-date-parm := “creation-date” “=” quoted-date-time
- modification-date-parm := “modification-date” “=” quoted-date-time
- read-date-parm := “read-date” “=” quoted-date-time
- size-parm := “size” “=” 1-getal
- quoted-date-time := quoted-string conform de RFC822
Metatags – Waar te plaatsen ?
Uiteraard moet je metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met zoekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte metatags te verzinnen maar je zult zien dat het werkt.
Gebruik de Metatags Generator om juiste metatags te maken.
<meta name=”content-disposition” tag samengevat
Deze metatag is een zogenaamde ‘application handler’. Dat wil zeggen dat het de extensie van een bestand kan meegeven.
- Lees verder waarom metatags belangrijk zijn en wat doen zoekmachines er mee.
- Gebruik de metatags generator om juiste metatags te maken.
- Laat gratis je website analyseren en lees onze aanbevelingen.