Hoe zet je in je metatags wie of welk bedrijf de website gemaakt heeft? Dat doe je met de zogenaamde WEB_AUTHOR tag. Er zijn ook Content Management Systemen (CMS) die op deze plek de naam neerzetten van de persoon die als laatste de pagina bewerkt heeft.
Zo is in de broncode eenvoudig terug te vinden wie de pagina beheert. Er bestaat ook een metatag die alleen author heet. Je kunt dan een verschil maken in wie de eigenaar is van
de website en het bedrijf dat bijvoorbeeld de website onderhoudt.
Let op: Google heeft, bij monde van John Mueller, aangekondigd dat ze per augustus 2014 stopt met het vertonen van Google Authorship gegevens in de zoekresultaten én dat ze de rel=author markup data niet meer gaan gebruiken.
De metatag heeft geen enkele invloed op de ranking bij de zoekmachines. Wel van invloed zijn onder andere de titel van je pagina, de keywords en de description metatags.
<meta name="web_author" content="text">
Voorbeeld metatag web_author
Voor de web_author metatag zet je het volgende in je broncode : ( ” /> xml of “> html )
<meta name="web_author" content="redactie metatags">
<meta name="web_author" content="redactie metatags" />
Metatags – Waar moet ik ze dan plaatsen ?
Uiteraard moet je metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met zoekwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte metatags te verzinnen maar je zult zien dat het werkt.
<meta name=”web_author” – de belangrijkste zaken samengevat
Wie de website gemaakt heeft staat in de web author tag.
- Lees verder waarom metatags belangrijk zijn en wat doen zoekmachines er mee.
- Gebruik de metatags generator om juiste metatags te maken.
- Laat gratis je website analyseren en lees onze aanbevelingen.