Hoe zet je in je metatags wie of welk bedrijf de website gemaakt heeft? Dat doe je met de zogenaamde AUTHOR tag. Er zijn ook Content Management Systemen (CMS) die op deze plek de naam neerzetten van de persoon die als laatste de pagina bewerkt heeft. Zo is in de broncode eenvoudig terug te vinden wie de pagina beheert.
Omdat een CMS soms verschil maakt tussen bijvoorbeeld de beheerder van de website en de beheerder van de mailserver is er ook de variant web-author in gebruik.
Deze metatag heeft geen enkele invloed op de ranking bij de zoekmachines. Wel van invloed zijn onder andere de titel van je pagina, de keywords en de description metatags.
<meta name="author" content="naam">
Voorbeeld metatag web_author
Je kunt bijvoorbeeld de volgende metatag in je broncode plaatsen: ( ” /> xml of “> html )
<meta name="author" content="redactie metatags">
<meta name="author" content="redactie metatags" />
Metatags – Waar te plaatsen ?
Uiteraard moet je metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen de eerste index. Zorg er wel voor dat iedere pagina zijn eigen relevante tags krijgt, met trefwoorden en begrippen die betrekking hebben op de inhoud. Het lijkt misschien veel werk om voor iedere pagina aparte metatags te verzinnen maar je zult zien dat het werkt.
Gebruik de Metatags Generator om juiste metatags te maken.
<meta name=”AUTHOR” tag samengevat
De metatags of meta name AUTHOR tag wordt gebruikt om spiders niet onnodig langs te laten komen.
- Lees verder waarom metatags belangrijk zijn en wat doen zoekmachines er mee.
- Gebruik de metatags generator om juiste metatags te maken.
- Laat gratis je website analyseren en lees onze aanbevelingen.