Door gebruik te maken van de zogenaamde meta name REVISIT-AFTER metatag kan je proberen om aan te geven wanneer je wilt dat de spider van een zoekmachine je site weer mag (her-) indexeren.
Deze metatag wordt uitgelezen door onder andere een aantal Noord-Amerikaanse zoekmachines en wordt weinig meer gebruikt.
Er zijn echter mensen die stellen dat de zoekmachines bij het spideren bandbreedte verbruiken. En dat je dus als webmaster eigenlijk invloed zou moeten hebben op de frequentie van de spiders. Maar door het goedkoper worden van bandbreedte is deze discussie wat meer naar de achtergrond geraakt.
Teveel en te weinig spideren van een website is niet goed. Dus plaats je 1 keer per week nieuwe of extra inhoud op je site, hou dan het aantal dagen op 7. Teveel spideren op dezelfde inhoud maakt dat een site minder actueel lijkt. En is er wel elke dag verse content op je site, maar komt er geen spider voorbij om dit te indexeren dan is dit natuurlijk ook niet goed.
Google gebruikt deze metatag niet, zij gebruiken een eigen interne datum. Maar doordat veel andere zoekmachines deze metatag wel gebruiken en zoekmachines weer bij elkaar kijken is het gebruik er van wel aan te bevelen.
Volgens een onderzoek van het toonaangevende onderzoeksbureau Nielsen/Netratings heeft Google een marktaandeel van rond de 61%. Je website alleen optimaliseren voor de zoekmachine Google? Vraag je dan af of je 39% van de bezoekers wel kunt missen!
<meta name="revisit-after" content="periode">
Meta name=”revisit-after” metatag voorbeeld
Je kunt bijvoorbeeld de volgende metatag in je broncode plaatsen: ( ” /> xml of “> html )
<meta name="revisit-after" content="7 days">
<meta name="revisit-after" content="1 month">
<meta name="revisit-after" content="3 days">
Andere voorbeelden zijn:
<meta name="revisit-after" content="1 day">
<meta name="revisit-after" content="2 days">
<meta name="revisit-after" content="5 days">
<meta name="revisit-after" content="14 days">
<meta name="revisit-after" content="30 days">
Revisit After Metatag – Waar zet ik die ?
Uiteraard moet je de metatags op alle pagina’s plaatsen, dus niet alleen op de eerste index pagina. Je plaatst de meta revisit after tag in het zogenaamde head gedeelte van je website, net na de titel.
Gebruik de Metatags Generator om juiste metatags te maken.
<meta name=”revisit-after” tag samengevat
De metatags of meta name revisit-after tag wordt gebruikt om spiders niet onnodig langs te laten komen.
- Lees verder waarom metatags belangrijk zijn en wat doen zoekmachines er mee.
- Gebruik de metatags generator om juiste metatags te maken.
- Laat gratis je website analyseren en lees onze aanbevelingen.