Hoe maak je Metatags en hoe moet je Metatags op de site zetten?
Je zult wel moeite moeten doen om iedere pagina te voorzien van unieke metatags.
Als je concurrent wel de moeite neemt om hier tijd aan te besteden zal zijn site beter scoren bij de zoekmachines.
Veel zoeksystemen en zoekmachines werken met lijsten van resultaten die alfabetisch op de titel gesorteerd worden. ALS je dus bovenaan een lijst of index genoemd wilt worden (aantrekkelijk toch…) maak dan een titel die met de letters A,B of C begint. Gebruik wel een omschrijving die LOGISCH is, want anders zal de systeem operator of de zoekmachine robot (die deze truc ook kent!) de benaming aanpassen.
FOUT: AAAAA Schoonmaak
GOED: Aanmeren bij ons restaurant aan de waterkant
LET OP: NOOIT, maar dan ook nooit illegale dingen uitproberen! Geen cloaking, geen java-scripts, geen hidden-doorway-ellende en andere misleiding. Zoekmachines ontdekken dit en bestraffen je met verwijdering voor het leven!
Metatags maken
Gebruik beslist geen benaming “homepage” en “Welkom” want daar wordt door niemand op gezocht!
Bij een bezoeker, die een zoekopdracht heeft opgegeven heb je slechts een halve seconde om zijn aandacht te trekken..! ”
- “Andere toepassingen van houtskeletbouw” geeft attentie (begint met A)
- “Altijd de laatste snufjes op TV gebied” of bijvoorbeeld
- “Alles wat u over serviesgoed wilt weten!”
Een bezoeker beslist vaak onbewust en zeker onderbewust welke link hij/zij aanklikt. In een fractie van een seconde. En zeg nou zelf, klik je dan op de eerste of op de tweede titel uit het voorbeeld hieronder:
Homepage
Altijd het nieuwste model flatpanel op voorraad bij JansenTV
Wanneer je meerdere pagina’s hebt, zal je een overzichtspagina moeten hebben, die meer etalage is van je bedrijf, dan dat deze informatie geeft. Een aantal zoeksystemen brengt na registratie zelf een bezoek aan je site of pagina’s en maakt van de gevonden inhoud zelf een zoek register aan. Dit heet ook wel het spideren van een sitemap.
Sitemap = 1 pagina die linkt naar alle pagina’s
Spideren = bezoek van de zoekmachine robot
Op zo’n overzichtspagina staan eigenlijk geen gegevens waarop je trefkansen kunt verwachten maar het is meer een plattegrond of inhoudsindex die er voor zorgt dat alle pagina’s te vinden zijn. Noteer in dat geval een andere pagina (bijvoorbeeld een index verdeling naar artikelgroepen of de pagina met je bedrijfsgegevens). De trefkans is dan gelijk significant verbeterd en heb je er tientallen “kansen” bijgekregen.
Bekijk de voorbeelden van Metatags maken
[…] Metatags Maken → […]