Soms komen we metatags tegen met een wel heel bijzonder verhaal. Meestal worden aan de onderstaande metatags bijzondere waarde toegekend. Het zou de gouden oplossing zijn om te scoren bij de zoekmachines. Maar het zijn niet bestaande, nutteloze metatags.
Het ergste is nog dat wij soms van website eigenaren de vraag krijgen of het klopt wat hun duur betaalde SEO expert beweert. En waarom het nog niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd.
Heeft de door jou ingehuurde expert 1 van de onderstaande metatags gebruikt? Oeps…
5 metatags voor ongekend resultaat
Alle onderstaande metatags zijn dus afkomstig van vragen die wij op onze helpdesk ontvingen. En omdat vragen over deze metatags blijven komen hebben we er een speciale pagina van gemaakt.
1) De Alexa META Tag
Om je vermelding bij Alexa.com gelijk omhoog te stuwen. Binnen 30 dagen staat je site in de Alexa top 100 websites.
<meta name="alexa" content="100">
2) De Google PageRank™ META Tag
Hoe zorg je er voor dat je PageRank gaat stijgen ? Plaats de PageRank™ META Tag in je website en binnen een paar weken krijg je een Pagerank 10 van Google.
<meta name="pagerank™" content="10">
En let er op dat er achter het woord pagerank het ™ – trade mark teken staat.
3) De SERPs META Tag
De pagina met resultaten bij een zoekmachine heeft een interne niet zichtbare nummering. De eerste plaats heeft nummer 1, tweede plaats is nummer 2 en ga zo maar door. Verder hebben zoekmachine pagina’s een indeling boven de vouw en onder de vouw. Wat staat er in beeld is boven de vouw en de afkorting hiervoor is ATF (Above the Fold). De afkorting BTF staat voor Below the Fold en wil zeggen alles wat buiten beeld staat. Hiervoor moet je eerst naar beneden scrollen. Je SERP nummer moet dus plaats 1, 2 of 3 zijn, ATF oftewel boven de vouw. Gebruik dan:
<meta name="serps" content="1, 2, 3, ATF">
4) De Title META tag
Zoekmachines kijken naar de titel van je pagina. Plaats dus een titel op iedere pagina.
<meta name="title" content="<title>Hier uw titel</title>"></meta>
5) De SEO Consultants Directory META Tag
Is de door jou ingehuurde expert echt goed in zijn of haar werk? Iedere expert heeft als het ware een ster, een rapportcijfer. Zorg er voor dat de door jou ingehuurde sitebouwer een zo hoog mogelijk rapportcijfer heeft gekregen van de SEO Consultants Directory.
<meta name="seoconsultantsdirectory" content="5">
Uiteraard bestaan de bovenstaande metatags helemaal niet. De waardering voor de door jou ingehuurde expert is in het Engels:
1 = Has a Clue
2 = Somewhat Clueless
3 = Clueless
4 = Clueless about being Clueless
5 = Clueless to the Nth Degree
LET OP:
Gebruik bovenstaande Metatags dus nooit !
Het zijn onzin en nutteloze metatags. Je kunt Alexa niet beïnvloeden. Je pagerank wordt door Google zelf bepaald. Het boven en onder de vouw slaat nergens op en is een kranten-term. Verder wordt de html title tag heel anders geschreven en er is al helemaal geen SEO Consultants Directory. De bovenstaande metatags werken niet!