LinkedIn is ‘s werelds grootste zakelijk georiënteerde sociale netwerk. Het optimaal benutten van de mogelijkheden die LinkedIn te bieden heeft is essentieel voor B2B marketeers en iedereen die meer wil leren over het bedrijfsleven, zijn carrière wil verbeteren of zijn bedrijf wil laten groeien door nieuwe aanwervingen en klanten te vinden.
Net als op Twitter, Facebook en Instagram, kun je op LinkedIn hashtags toevoegen aan berichten. En, net als op die andere platforms, als je een hashtag ziet op een LinkedIn post, brengt het klikken erop je naar een pagina met posts die dezelfde hashtag hebben. Zo kun je in een post bijvoorbeeld een hashtag over een nieuwe Shabbies tas toevoegen, maar je kunt ook zo’n hashtag volgen als je hierin geïnteresseerd bent. In dit artikel lees je waarom je hashtags op LinkedIn moet gebruiken.
Er zijn twee belangrijke redenen om hashtags op LinkedIn te gebruiken: bereik en relevantie. Het beheersen van LinkedIn hashtags is essentieel als je wilt dat mensen je post over de Valentino tas sale op LinkedIn zien of als je het aantal views op je gepubliceerde LinkedIn content wilt verhogen. Het maximaliseren van de effectiviteit van organische content met behulp van LinkedIn hashtags is een kosteneffectief alternatief – en vaak een aanvulling – voor betaalde advertentiestrategieën op LinkedIn.
Hashtags helpen je bereik te vergroten en stellen je in staat om content met impact te delen vanwege de manier waarop het LinkedIn algoritme werkt. Wanneer je een bericht op LinkedIn plaatst, toont het algoritme het aan mensen waarvan het denkt dat ze er iets mee zullen willen doen. Je volgers, vooral als dat mensen zijn die zich met je eerdere content hebben beziggehouden, zullen je nieuwste post op hun tijdlijn zien verschijnen.
Je bericht zal worden getoond aan mensen die de hashtags volgen die je opneemt. Het wordt niet getoond aan iedereen die een bepaalde hashtag volgt. Alleen de toevoeging van #management garandeert niet dat je bericht meer dan 36 miljoen hashtagvolgers zal bereiken, maar het zal worden getoond aan een selectie van mensen die die hashtag volgen en waarvan het algoritme denkt dat ze je inhoud leuk zullen vinden. Als dat goed gaat, en #management volgers vinden je bericht leuk, delen het en geven er commentaar op, zal het worden getoond aan meer volgers van die hashtag en aan mensen die de mensen volgen die betrokken waren bij wat je gepost hebt.
Hashtags zijn zoekbaar, dus als iemand op LinkedIn zoekt naar één van de hashtags die je gebruikte in je post over je nieuwe toilettas heren, is er een kans dat ze het zullen vinden in de zoekresultaten, wat voor jou weer een kans creëert om je publiek uit te breiden. Hashtags zijn dus niet alleen een signaal voor het algoritme. Misschien nog belangrijker, ze zijn een signaal naar je publiek over wat het belangrijkst is in je inhoud door het meest relevante onderwerp te benadrukken. Daarom is het niet altijd verstandig om alleen voor de hashtags te gaan die de meeste volgers hebben. Als je een niche-hashtag kunt vinden die minder volgers heeft, maar die preciezer aansluit bij je onderwerp of merk, zul je een hogere mate van betrokkenheid krijgen vanwege de hoge mate van relevantie.