Growth Driven Design

Wat is Growth Driven Design?

Test. Leer. Pas Aan.

Officiële definitie van Growth-Driven Design (GDD):

een Growth-driven design (Groei-gestuurd ontwerp) slaagt erin de risico’s van traditioneel webontwerp te minimaliseren door een systematische aanpak. Die verkort de opstarttijd door te focussen op echte impact,  continu te leren en te  verbeteren.

Traditioneel webontwerp werkt niet. Waarom zou je meer dan 3 maanden bouwen aan een website waar de resultaten niet van bewezen zijn. Growth Driven Design lost dit probleem op.

Hoe Werkt Growth-Driven Design?

Volgens HubSpot bestaat GDD uit twee fasen:

  • de strategie en lanceerplatform fase (die duurt één maand)
  • de terugkerende ontwikkelings- en continue verbeteringsfase (die plaatsvindt in de komende elf maanden)

Ik kan wel wat hulp gebruiken!

Laat ons je met Growth-Driven design (GDD) helpen

Fase één: Strategie en Lanceerplatform fase

Strategie & Buyer Persona’s

Het GDD proces begint met strategie en doel formatie, net zoals bij traditionele web design, zodat je weet wat je probeert te bereiken. En met de verschillende buyer persona’s zodat we weten wie we hiermee aanspreken, wie ze zijn en wat ze belangrijk vinden.

Website Audit

Zodra we dit bepaald hebben gaan we kwantitatief onderzoek doen door middel van een website en analytics audit. Deze audit toont aan hoe bezoekers op je website terecht komen, hoe ze zich daar gedragen en waarom ze weggaan of direct weg klikken.

Om verder uit te zoeken en feedback van gebruikers te krijgen over waarom ze je site bezoeken en wat hun pijnpunten zijn, zal het onderzoek je helpen te bepalen welke mogelijkheden er zijn om de gebruikerservaring op je nieuwe website te verbeteren. Het zal je ook helpen om fundamentele aannames te doen over:

  • Waarom komen bezoekers op je website
  • De waarde propositie die ze daar krijgen
  • Op welke manier ze binnen komen (bijv. vanaf kantoor, of via een mobiel toestel terwijl ze in de file staan of op de bus staan te wachten)

In ieder geval leer je waarom ze een bepaalde actie ondernemen en op welk tijdstip. Deze inzichten kan je dan in je globale strategie, in pagina specifieke strategie en in goed lopende pagina’s doorvoeren.

Website Wensen Lijstje

Tenslotte gaan we nadenken over een wensenlijstje met alles wat jij en je klant kunnen bedenken over hoe je de impact van de website kunt verbeteren en vergrooten. Dit kan onder andere over nieuwe modules, een nieuw ontwerp of navigatie opties, functionaliteit of meerdere nieuwe pagina’s gaan.

Dit proces begint met een 80/20 wensen lijst, waarmee we willen bereiken dat 20% van de actie 80% van de impact beïnvloedt.

Dit zal leiden tot een nice-to-have (zou graag willen hebben) ten opzichte van een must-have (het moeten hebben) analyse. Haal onderdelen van de lijst af die later tijdens de tweede of derde periode weer kunnen worden ingevoegd. Door dit afbouwproces kom je bij het kern doel van de website: wat is je site wel en wat niet.

Kan jij wel wat
Growth Driven Design
Gebruiken?

Neem contact op met onze product specialisten of maak een afspraak om je vragen te bespreken!

SEO & Online Marketing blog

Metatags en Facebook

Metatags en Facebook

Uiteraard zoekt iedereen tegenwoordig op meer plekken dan alleen bij Google. Steeds vaker worden “resultaten” die gevonden worden via Facebook…
Wat is een Favicon.ico ? ( favicon metatag )

Wat is een Favicon.ico ? ( favicon metatag )

Heel veel mensen ontdekken iedere keer een fout in hun statistieken. Heb je een mooie website gemaakt of laten maken…
Wat is CTR  - Click through ratio

Wat is CTR - Click through ratio

CTR oftewel Click Through Ratio is een kreet die is ontstaan in de tijd van de banners. Het is het…